Cât de multă importanță a căpătat SEO în ultimii reiese și din faptul că nu mai este un neologism în vocabularul limbii romane. SEO a devenit o practică tot mai cunoscuta și utilizată de toți cei care își doresc sa fie „găsiți” de căutările motorului Google.

Este evident pentru orice business care folosește componenta de promovare online că simpla prezență nu este suficienta. Cu toții își doresc o pozișionare favorabila pe pagina de rezultate a celor mai folosite motoare de cautare, dar acest lucru nu se intampla de la sine, ci tine foarte mult de metodele de promovare si optimizare ale web-sitului.

La momentul actual, orice plan de marketing online a unui business are în componență și si SEO, iar acest lucru este valabil de la bloguri la siturile specializate de vânzări. SEO este un concept destul de simplu, după cum se poate intui și din denumirea Search Engine Optimization. El nu este altceva decât optimizarea web-sitului pentru motoarele de căutare.

Rezultatul unei campanii sau a unui proces de SEO bine făcut este, la fel, unul cât se poate de concret – creșterea traficului sitului respectiv, lucru care se va traduce într-o forma sau alta prin profit. Existenta unui website nu este conditionată de SEO, dar utilizatorii trebuie să cunoască exact adresa sitului ca să-l poată accesa, iar cei care nu cunosc adresa, cu alte cuvinte noii utilizatori, nu vor putea niciodată să-l găsească pe motoarele de căutare.

Prin metode de optimizare site nu se întelege strict SEO, ci un ansamblu de pași de urmat periodic, deoarece necesitatile și preferintele utilizatorilor se schimba odată cu trecerea timpului. În functie de importanta, pe primul loc se situeaza cuvintele cheie și conținutul, acesta din urma fiind indiscutabil cheia oricărei strategii SEO.

Utilizarea cuvintelor cheie

Nu este un proces atât de simplu precum pare la prima vedere, deoarece odată alese, aceste cuvinte nu rămân bătute în cuie, ci variază, uneori chiar și pe termene foarte scurte de câteva luni, în functie de nevoile și preferintele utilizatorului. De aceea este recomandata o monitorizare continua a lor și schimbarea sau ajustarea atunci cand nu mai sunt performante.

Backlink-urile sunt pur si simplu link-uri din exteriorul site-ului, adică pe alte site-uri decât cele spre care sunt directionate. Motorul de cautare Google interpretează existenta backlink-urilor din partea unor site-uri cu autoritate mare ca fiind un lucru pozitiv, și în consecință face un transfer de autoritate intre paginile sursa si paginile destinatie. Și acesta este un concept extrem de intuitiv, care poate fi usor regăsit in viata de zi cu zi: asocierea cu o persoana care un grad de apreciere ridicat transfera această caracteristică.

Însă si aici este nevoie de o monitorizare constanta, deoarece lucrurile se pot schimba rapid, iar transferul de autoritate functioneaza la fel de bine și în sens negativ. În legatura cu aspectele financiare ale promovarii și optimizarii sitului, este importantă legătura din ROI – Return of Investment – și SEO, care indică randamentul pe care o anumita strategie SEO l-a avut in functie de bugetul pe care alegem să-l investim.

ROI poate fi calculatĂ pentru fiecare din obiectivele unei campanii. Pe lângă bugetul de investit într-o campanie de SEO si pentru îmbunatatirea performantelor unui website, trebuie sa avem stabilită și perioada de timp în care aceasta se va desfășura. Însp optimizarea SEO ar trebui sa fie un proces continuu, deoarece piata căreia situl se adresează este și ea in schimbare.

Așa ca pe langa efortul depus initial la lansarea site-ului, trebuie sa implementati strategii in continuare de optimizare a continutului, sa aduceti informatii noi in mod constant, si chiar si publicarea advertorialelor va poate fi de folos din cand in cand. De asemenea, este nevoie sa faceti o mini-optimizare SEO pentru fiecare articol nou sau continut pe care il postati, pentru ca in ochii Google, continutul este rege.

Atfel spus, fiecare bucățică de informație pe care o adaugati website-ului trebuie sa fie originala, relevanta, si cat mai interesanta pentru cititorii carora vă adresati. Este foarte important sa faceti o mica analiza a cuvintelor cheie pe care le folositi in continutul nou, astfel incat ele sa fie relevante si sa le puteti utiliza in text fara sa para ca nu au nici o legatura cu subiectul. Instrumentele Google Webmaster sunt și ele destul de folositoare in diferitele procese de optimizare ale website-urilor.

Puteti obtine informatii legate de imbunatatirea indexarii si vizibilitatii fiecarei pagini din site, statistici si date pe care Google le contorizeaza pentru site, dar va ajuta si sa rezolvati probleme cu modul de realizare al site-ului de exemplu, sau cu virusi, si va ajuta sa intelegi modul in care Google va percepe fiecare pagina din website. Cum poate fi vazut un site de catre motoarele de cautare? Google foloseste robotii crawler, care nu fac altceva decât să culeagă si sa indexeze informatiile descoperite in reteaua de internet.

Câteva greșeli

Dintre greșelile pe care le puteți face pe un website, reținem: lipsa de varietate – este un mod foarte simplu si rapid de a pierde vizitatorii prin continut care este predictibil. Un continut pe un website bun trebuie sa fie flexibil, divers, sa trateze subiectele din unghiuri diferite si astfel sa atraga constant cat mai multe tipuri de oameni.

Incarcarea vizuală excesivă a sitului: pe lângă faptul că „less is more”, elementele vizuale nu trebuie sa încarce situl si sa ii dea impresia utilizatorului ca nu poate gasi informatiile pe care le cauta in marea de stimuli ce il bombardeaza. In plus, un site cu foarte multe elemente inseamna un timp mare de incarcare care duce cu siguranta la un trafic scazut. Nici articolele care nu spun nimic nou, care nu sunt originale, nu vor fi apreciate de Google sau alte motoare de cautare.

Așa ca este mai bine sa fie postate articole cu substanta mai rar pe un website, decat sa fie asaltati cititorii cu o multitudine de articole irelevante pentru ei, care nu prezinta informații noi și sunt prea scurte. Sigur ca toti ne dorim originalitate, insa nu este nici o greseala in a utiliza si personaliza dupa nevoile proprii instrumentele si strategiile de SEO si optimizare care si-au dovedit eficienta. Google apreciaza originalitatea, asa ca simpla preluare a unor informatii vechi si postarea lor ca atare nu numai ca nu va fi eficienta, dar are toate sansele sa fie penalizata.

Desi pare inutil, trebuie mentionat aspectul legat de corectitudinea gramaticala a articolelor si a continutului de pe site. O singura greșeală care a trecut neobservata poate sa indeparteze vizitatorii si sa creasca rata de respingere a sitului. De asemenea, nu este indicat sa folositi un limbaj ‘de lemn’. Infara continutului care are nevoie de un limbaj foarte tehnic, incercati sa folositi un limbaj colocvial, care sa il apropie pe vizitator de subiect.

Lipsa link-urilor din articole si continut de pe site poate sa scadă page rank-ul si autoritatea respectivei pagini. O alta greseală frecventa este folosirea link-urilor spre pagini din interiorul aceluiasi site. Solutia este link-building, adică atragerea link-urilor catre website-ul propriu, metoda prin care se poate face transfer de autoritate și se poate mari traficul. Alt articol despre SEO aici